biblioteket, eeh va?

Idag har jag varit på biblioteket idag, sjukt... Har i alla fall lånat böcker, vad gör man annars på biblioteket liksom? Böcker angående ett reportage jag ska gör i skolan. Imorgon blir det att läsa igenom, eller kolla igenom alla böckerna.
Böckerna handlar om Nora.
Alla är böcker är gamla. Några på gammelsvenska till och med!



Bilderna från höger sida: Nora kyrka innan den byggdes om ca 1881.
Gula villan på alntorps ö för himla många år sedan!
Rådmansgatan, för minst 100 år sedan.
Översta bilden i minsta boken på högra bladet föreställer en skolklass från i början av 1900-talet tror jag. I bakgrunden ser man skolan som jag faktiskt har gått på ett år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0