Upprörd

Hur kan någon säga att polisen gjort fel när den polis har fått en glasflaska i huvudet av en gärningsman som flyr, gärningsmannen stannar inte på varnings skott och de är rädda att han ska ta fram till hygge då han gömmer händerna. Klart som fan dom måste skjuta(OBS! Han har redan slagit en flaska i huvudet på en polis). Hans vän berättar att det är fel att skjuta någon som är 16år. Jag förstår det på sätt och vis men hur skulle polisen kunnat veta att han bara var ett barn? Och den här 16åringen var väl förvarnad på att han skulle bli skjuten med tanke på varningskottet.

Enligt min mening var det pojken som gjorde fel, polisen agerade på rätt sätt. Och vad hade hänt om pojken tagit gislan? Tagit upp en kniv och hållt den mot strupen på en civilperson?

Jag brukar inte hålla med polisen på många punkter men på den här punkten kan jag inte göra annat än att stödja deras agerande! Det är bättre att skada gärningsmannen än att låta honom skada andra. Och man bör ha mer vett i skallen än att slå glasflaskor i en annans skalle.

http://na.se/nyheter/orebro/1.1464384-den-skjutne-en-16-arig-pojke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0